Gasttrouwambtenaren

U wilt uw huwelijk laten voltrekken in de gemeente Alphen aan den Rijn door een familielid of kennis. Hieronder leest u de procedure voor de benoeming van een buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand voor één dag. Wij willen uw verzoek en de benodigde documenten van uw trouwambtenaar uiterlijk 8 weken voor uw huwelijk ontvangen.

Kosten

De kosten voor de benoeming van een buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand zijn
€ 146,-.

Aanvraag

Wat moet het bruidspaar doen?

In het informatieblad (pdf, 49 kB) voor het bruidspaar wordt uitleg gegeven hoe u een verzoek kunt doen. Uw verzoek (pdf, 43 kB) kunt u indienen bij team Burgerzaken.

Wat moet de Buitengewoon Ambtenaar doen?

In het informatieblad (pdf, 136 kB) voor de Buitengewoon Ambtenaar wordt uitleg gegeven over de documenten die de trouwambtenaar moet versturen.

Let op! Vanaf 1 juli 2017 is een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) noodzakelijk. Het vooringevulde aanvraagformulier kunt u opvragen bij de burgerlijke stand in het gemeentehuis.

Begeleiding

Uw trouwambtenaar krijgt begeleiding van één van onze vaste trouwambtenaren. Hij of zij zal uw trouwambtenaar bijstaan tot uw huwelijksvoltrekking.

Vragen

Als u vragen heeft over deze procedure kunt u contact opnemen met de burgerlijke stand, telefoon 14 0172. U kunt ook een e-mail sturen naar: brp@alphenaandenrijn.nl

Uitgelicht