Digisterker: Werken met de digitale overheid

Een cursus voor mensen die willen leren om te gaan met overheidswebsites.

"Waar vind ik de informatie die ik zoek op de website van de overheid? Hoe moet ik mijn toeslag aanvragen? Het aanvragen van een DigiD, hoe doe ik dit?"

Vindt u het lastig om informatie op overheidswebsites zoals de gemeente, de Belastingdienst of het UVW te vinden? Gemeente Alphen aan den Rijn biedt samen met Bibliotheek Rijn en Venen de cursus ‘Digisterker: Werken met de digitale overheid’ aan. De cursus is bedoeld voor mensen die digitale ondersteuning nodig hebben bij het gebruik van de elektronische overheid (e-overheid).

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • het aanvragen en gebruiken van DigiD;
  • het zoeken en vinden van informatie op overheidswebsites;
  • het aanvragen (van bijvoorbeeld een toeslag of het (digitaal) maken van een afspraak;
  • het gebruiken van persoonlijke omgevingen van overheidsorganisatie (zoals Mijn toeslagen, werk.nl en MijnOverheid);

U leert tijdens de cursus, die uit 4 bijeenkomsten bestaat, stap-voor-stap waar u deze en andere informatie vindt en hoe u uw zaken met de overheid regelt. Door praktische oefeningen en persoonlijke begeleiding gaat u zelf aan de slag binnen de digitale overheid. We gaan er wel van uit dat u al een klein beetje ervaring heeft met computers en het internet.

Meer informatie over de cursus vindt u op de website van Bibliotheek Rijn en Venen.

Wilt u liever bellen of e-mailen?

U kunt over deze cursus bellen met Bibliotheek Rijn en Venen, telefoonnummer 0172-475 771 of een e-mail sturen naar aanmelding@bibliotheekrijnenvenen.nl.

Uitgelicht