Afvalpas

Met de afvalpas hebben inwoners toegang tot de ondergrondse restafvalcontainers en het afvalbrengstation. Is uw afvalpas kapot of kwijt of heeft u geen pas ontvangen dan kunt u een (nieuwe) pas aanvragen.

 

Informatie over de introductie van de afvalpas gemist?

  • Brief van 26 april 2017 met informatie voor Hoge Zijde, Hoorn en Rietveld, Kerk en Zanen, Aarlanderveen en Zwammerdam.

Aanvraag

U stuurt een e-mail naar afvalpas@alphenaandenrijn.nl. In de e-mail vermeldt u: 

  • de reden waarom u een nieuwe pas aanvraagt (kapot, kwijt of geen afvalpas op uw adres)
  • uw adres.

Heeft u een vervangende pas aangevraagd dan wordt de ‘oude’ pas geblokkeerd. De oude pas kunt u dan niet meer gebruiken.

Kosten

Geen.

Voorwaarden

  • Ieder huishouden ontvangt 1 afvalpas
  • De afvalpas is alleen te gebruiken door huishoudens uit de gemeente Alphen aan den Rijn
  • U heeft een afvalpas nodig als u gebruik wilt maken van afvalbrengstation Ecopark De Limes (vanaf 7 juni 2017).

Bijzonderheden

  • Vanaf 2017 krijgen alle bewoners een afvalpas.
  • De afvalpas wordt in fasen ingevoerd. Huishoudens in Boskoop, Benthuizen, Hazerswoude-Dorp, Hazerswoude-Rijndijk en Koudekerk aan den Rijn gebruiken de afvalpas inmiddels. Halverwege 2017 zijn de afvalpassen in alle kernen ingevoerd
  • Inwoners die in een gebied wonen waar geen ondergrondse restafvalcontainer is geplaatst, blijven gebruik maken van de eigen container voor restafval
  • Met de pas betaalt u niet per zak. De manier van afvalstoffenheffing blijft ongewijzigd
  • Bedrijven ontvangen geen afvalpas. Zij moeten zelf zorgen dat hun afval wordt afgevoerd en kunnen daarvoor een overeenkomst sluiten met een inzamelbedrijf.