Afvalpas

Met de afvalpas hebben inwoners van de gemeente Alphen aan den Rijn toegang tot de ondergrondse restafvalcontainers en het afvalbrengstation Ecopark De Limes

 

Is uw afvalpas kapot of kwijt of heeft u geen pas ontvangen, dan kunt u een (nieuwe) pas aanvragen. Dit is in 2017 gratis.

Voorwaarden

  • De afvalpas is alleen te gebruiken door huishoudens uit de gemeente Alphen aan den Rijn
  • Ieder huishouden ontvangt slechts 1 afvalpas. Dit is om misbruik van de passen te voorkomen, bijvoorbeeld dat ze worden doorgegeven aan bedrijven of inwoners uit andere gemeenten

Bijzonderheden

  • Inwoners die in een gebied wonen waar geen ondergrondse restafvalcontainer is geplaatst, blijven gebruik maken van de eigen container voor restafval
  • Met de pas betaalt u niet per zak. De manier van afvalstoffenheffing blijft ongewijzigd
  • Gebruik van de afvalpas bij afvalstortingen is anoniem. Na storting worden geen persoonsgegevens opgeslagen
  • Bedrijven ontvangen geen afvalpas. Zij moeten zelf zorgen dat hun afval wordt afgevoerd en kunnen daarvoor een overeenkomst sluiten met een inzamelbedrijf. Als u een contract met de gemeente afsluit dan ontvangt u een afvalpas.

Aanvraag

U stuurt een e-mail naar afvalpas@alphenaandenrijn.nl. In de e-mail vermeldt u: 

  • de reden waarom u een nieuwe pas aanvraagt (kapot, kwijt of geen afvalpas op uw adres)
  • uw adres.

Heeft u een vervangende pas aangevraagd dan wordt de ‘oude’ pas geblokkeerd. De oude pas kunt u dan niet meer gebruiken.

Tips

Meer over huisvuil scheiden

Uitgelicht