Afvalpas

Met de afvalpas hebben inwoners van de gemeente Alphen aan den Rijn toegang tot de ondergrondse restafvalcontainers en (per 7 juni 2017) het afvalbrengstation Ecopark De Limes

 

Is uw afvalpas kapot of kwijt of heeft u geen pas ontvangen, dan kunt u een (nieuwe) pas aanvragen. Dit is in 2017 gratis.

Voorwaarden

  • De afvalpas is alleen te gebruiken door huishoudens uit de gemeente Alphen aan den Rijn
  • Ieder huishouden ontvangt slechts 1 afvalpas. Dit is om misbruik van de passen te voorkomen, bijvoorbeeld dat ze worden doorgegeven aan bedrijven of inwoners uit andere gemeenten

Bijzonderheden

  • Inwoners die in een gebied wonen waar geen ondergrondse restafvalcontainer is geplaatst, blijven gebruik maken van de eigen container voor restafval
  • Met de pas betaalt u niet per zak. De manier van afvalstoffenheffing blijft ongewijzigd
  • Gebruik van de afvalpas bij afvalstortingen is anoniem. Na storting worden geen persoonsgegevens opgeslagen
  • Bedrijven ontvangen geen afvalpas. Zij moeten zelf zorgen dat hun afval wordt afgevoerd en kunnen daarvoor een overeenkomst sluiten met een inzamelbedrijf. Als u een contract met de gemeente afsluit dan ontvangt u een afvalpas.

Aanvraag

U stuurt een e-mail naar afvalpas@alphenaandenrijn.nl. In de e-mail vermeldt u: 

  • de reden waarom u een nieuwe pas aanvraagt (kapot, kwijt of geen afvalpas op uw adres)
  • uw adres.

Heeft u een vervangende pas aangevraagd dan wordt de ‘oude’ pas geblokkeerd. De oude pas kunt u dan niet meer gebruiken.

Tips

Meer over huisvuil scheiden

Uitgelicht