Kwijtschelding afvalstoffenheffing

Heeft u een laag inkomen en heeft u geen vermogen? Dan komt u misschien in aanmerking voor kwijtschelding. U hoeft de afvalstoffenheffing dan niet of maar gedeeltelijk te betalen

  • U kunt alleen voor afvalstoffenheffing kwijtschelding aanvragen. Niet voor andere gemeentelijke belastingen
  • Het hangt van uw inkomen en persoonlijke situatie af of u in aanmerking komt voor kwijtschelding
  • U vraagt kwijtschelding online aan. Met de DigiD van de persoon die de aanslag ontvangt

Direct regelen >>

  • Vanaf 1 januari 2018 wordt bij de kwijtschelding rekening gehouden met de kostendelersnorm. Deelt u een woning met meer dan 2 volwassenen, dan kan het voorkomen dat uw toetsingsnorm wordt aangepast
  • Hoe meer personen van 21 jaar of ouder in uw woning wonen, hoe lager de toetsingsnorm
  • Heeft u in vorige jaren kwijtschelding gekregen, dan kan de nieuwe toetsingsnorm gevolgen hebben voor uw aanvraag vanaf 2018. Neem contact op met het team Belastingen voor informatie over kwijtschelding in uw situatie.

  • Heeft u vorig jaar volledige kwijtschelding gekregen dan worden uw gegevens voor 2018 automatisch getoetst. De toetsing vindt plaats voordat de aanslagen voor het jaar 2018 worden verzonden. Uw gegevens worden bij diverse instanties opgevraagd. Komt u voor kwijtschelding in aanmerking dan hoeft u geen formulier meer in te vullen. Mocht u geen recht op kwijtschelding meer hebben dan wordt u hiervan op de hoogte gebracht.
  • Wanneer u kwijtschelding aanvraagt, krijgt u uitstel van betaling voor het bedrag van afvalstoffenheffing. Dit geldt dan niet voor de andere belastingen zoals onroerende-zaakbelasting, rioolheffing en hondenbelasting. Het bedrag van de andere belastingen kunt u in termijnen betalen met een automatische incasso.

  • Hulp nodig bij de aanvraag? Neem dan contact op met Tom in de Buurt . U zorgt zelf voor de benodigde stukken en de ondertekening.