Cliëntondersteuning

Heeft u een gesprek met een medewerker van het Serviceplein dan mag u altijd iemand meenemen. U kunt ook bij de gemeente om een onafhankelijke cliëntondersteuner vragen. Een cliëntondersteuner is een ervaren vrijwilliger of professional die verstand heeft van onderwerpen zoals huishoudelijke hulp, financiën of wonen met zorg.

Een cliëntondersteuner kan u helpen met het:

  • voorbereiden van het gesprek
  • voeren van het gesprek. De cliëntondersteuner gaat met u mee naar het gesprek
  • napraten over het gesprek na afloop

Een medewerker van het Serviceplein kiest voor u een cliëntondersteuner die het beste bij uw vraag past.

U vraagt cliëntondersteuning aan via telefoonnummer 14 0172 (Serviceplein) of per e-mail.

Cliëntondersteuning is gratis.

  • U kunt ook een cliëntondersteuner meenemen naar een gesprek bij Participe, Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG), GO! voor jeugd, Tom in de Buurt of de woningcorporatie.
  • Heeft u een indicatiegesprek voor langdurige zorg (Wlz) bij het CIZ (Centrum voor Indicatiestelling Zorg) dan is een professionele cliëntondersteuner van MEE Zuid-Holland Noord aanwezig.
  • Bent u mantelzorger of heeft u een persoonsgebonden budget (PGB) dan kunt u ook gebruik maken van een cliëntondersteuner.
  • Cliëntondersteuners zijn niet beschikbaar voor gesprekken met andere organisaties, zoals het UWV of de huisarts.

  • Telefonisch via 14 0172 (Serviceplein) of per email.