Hulp nodig bij het voeren van een gesprek?

Als u een gesprek heeft op het Serviceplein van Gemeente Alphen aan den Rijn, dan kunt u iemand meenemen. Dit kan een familielid, vriend of kennis zijn, maar u kunt ook gebruik maken van een cliëntondersteuner.

Wat doet een cliëntondersteuner? 

Een cliëntondersteuner kan u helpen bij het voorbereiden van een gesprek, ondersteunen tijdens het gesprek en u kunt het gesprek met hem of haar nabespreken. Ondersteuning is digitaal of fysiek met gepaste afstand. U kunt kiezen voor een deskundige vrijwilliger of professional, die u ondersteuning kan bieden. Zowel de vrijwilligers als de professionals zijn onafhankelijk.  

Wanneer kunt u gebruik maken van een cliëntondersteuner? 

Als u uitgenodigd wordt voor een gesprek bij  Gemeente Alphen aan den Rijn, wordt u gevraagd of u gebruik wilt maken van cliëntondersteuning. Ook kunt u zelf vragen om een cliëntondersteuner.  
Naast gesprekken bij de gemeente kunt u ook cliëntondersteuning aanvragen voor gesprekken bij: Tom in de Buurt, Participe, Centrum voor Jeugd en Gezin , GO! voor Jeugd, UWV en een woningcorporatie. Wanneer u ondersteuning wilt bij een gesprek met het CIZ voor een indicatiegesprek Wet langdurige zorg (Wlz), krijgt u altijd een professionele cliëntondersteuner toegewezen. Cliëntondersteuning is altijd gratis.
Bel hiervoor naar het MEE Servicepunt via telefoonnummer 088 - 775 2000 of e-mail naar info@meezhn.nl.