Aanvragen tijdelijke verkeersmaatregelen (TVM)
Wilt u werkzaamheden uitvoeren op onze gemeentelijke wegen, dien dan een aanvraag in voor Tijdelijke Verkeersmaatregelen (TVM). Het aanvragen van een verkeersmaatregel kunt u minimaal 2 weken van tevoren doen. Is er sprake van parkeerverboden of volledige afsluitingen? Dan dient u minimaal 6 weken van tevoren uw aanvraag in.
Voorwaarden
U dient in bezet te zijn van het bewijs van vakbekwaamheid (KOMO-procescertificaat BRL 9101) als u:
- een werknemer bent die zich bezighoudt met het plaatsen, bijwerken en verwijderen van het tijdelijke verkeersmaatregelen.
Aanvraag
Is uw bedrijf BRL-9101 gecertificeerd? Dan kunt u een aanvraag doen via het verkeersloket van Melvin.
Heeft uw bedrijf geen persoonsgebonden BRL-9101-certificering? Dan vraagt u de tijdelijke verkeersmaatregeln aan per e-mail via gemeente@alphenaandenrijn.nl. U geeft het volgende door:
- Gegevens van de opdrachtgever en uitvoerder/aannemer (naam contactpersoon, telefoonnummer, e-mailadres)
- Naam contactpersoon en mobiel telefoonnummer (tijdens uitvoering werk)
- Exacte locatie verkeersmaatregel(en) (kern en straat/straten)
- Om welke wegwerkzaamheden het gaat
- Waar op de weg de werkzaamheden plaatsvinden (rijbaan, berm, fietspad, trottoir)
- Welke verkeersmaatregelen moeten worden getroffen (zoals bebording, (gedeeltelijke) wegafsluitingen, doorgangbreedte bij gedeeltelijke wegafsluiting, omleidingen, verkeershinder, aantal verkeersregelaars etc.)
- Blijft het werkvak open voor hulpdiensten? Ja/nee (licht toe)
- Blijft het werkvak bereikbaar voor fietsers? Ja/nee (licht toe)
- Planning, faseringen en uitvoeringsperiode(n)
U stuurt met de aanvraag mee:
- Een duidelijke situatietekening waarop de afzetting en verkeersmaatregelen zijn aangegeven
- Een omleidingsplan met een duidelijke tekening waarin de omleiding en bebording zijn aangegeven (alleen nodig bij volledige wegafsluiting van de weg)