Contact met de gemeente

Online regelen

Veel zaken kunt u regelen via de website. Gebruik de zoekbox bovenin of start bij de homepagina.

Kunt het niet vinden? Neem dan contact met ons op.

Bellen

Bel van maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 17.00 uur op nummer 14 0172.

U kiest in het telefoonmenu:

  • Optie 1 voor vragen over uitkeringen, Wmo, schulden en leerplicht.
  • Optie 2 voor andere vragen.

Vanuit het buitenland bel: 00 31 172 465 231.

WhatsApp

chat-iconWhatsApp: 06 - 104 063 39

  • Wij proberen binnen 1 uur uw vraag te beantwoorden.
  • U kunt naar dit nummer niet bellen of een SMS versturen. Sla het telefoonnummer op in uw contacten en stuur ons een bericht.
  • Wij beantwoorden via WhatsApp geen vragen over uitkeringen, WMO, schulden of leerplicht. U belt hiervoor naar het Serviceplein via 14 0172 (optie 1).

Langskomen

Wilt u langskomen? Wij werken alleen op afspraak. U regelt uw afspraak via de website. Dit wordt per product vermeld. Of u maakt telefonisch een afspraak.

Lees meer op de pagina: Afspraak maken bij de gemeente.

E-mail

Heeft u een vraag aan de gemeente? Stuur dan een e-mail naar gemeente@alphenaandenrijn.nl

Openingstijden

In het gemeentehuis kunt u terecht voor het aanvragen van producten en diensten van de gemeente.

Bekijk de openingstijden.

Postadres

Gemeente Alphen aan den Rijn
Postbus 13
2400 AA Alphen aan den Rijn

Reactietermijn bij schrijven
  • U krijgt een bevestiging binnen 3 werkdagen van uw brief of e-mail.
  • Bij informatievragen krijgt u binnen 2 weken antwoord.
  • Bij eenvoudige vragen krijgt u binnen 4 weken antwoord
  • Is het nodig dat meerdere afdelingen naar uw vraag moeten kijken? Dan krijgt u binnen 6 weken antwoord.
  • Bij klachten krijgt u binnen 6 weken een reactie.

Heeft de gemeente langer nodig? Dan krijgt u hiervan bericht. Daarin staat waarom de reactie later komt en wanneer u de reactie kunt verwachten.

 

Klacht, melding of bezwaar