Contact met de gemeente
Online regelen
Veel zaken kunt u regelen via de website. Gebruik de zoekbox bovenin of start bij de homepagina.
Kunt het niet vinden? Neem dan contact met ons op.
Bellen
WhatsApp: 06 - 104 063 39
- Wij proberen binnen 1 uur uw vraag te beantwoorden.
- U kunt naar dit nummer niet bellen of een SMS versturen. Sla het telefoonnummer op in uw contacten en stuur ons een bericht.
- Wij beantwoorden via WhatsApp geen vragen over uitkeringen, WMO, schulden of leerplicht. U belt hiervoor naar het Serviceplein via 14 0172 (optie 1).
Langskomen
Wilt u langskomen? Wij werken alleen op afspraak. U regelt uw afspraak via de website. Dit wordt per product vermeld. Of u maakt telefonisch een afspraak.
Lees meer op de pagina: Afspraak maken bij de gemeente.
Heeft u een vraag aan de gemeente? Stuur dan een e-mail naar gemeente@alphenaandenrijn.nl.
Openingstijden
In het gemeentehuis kunt u terecht voor het aanvragen van producten en diensten van de gemeente.
Postadres
Gemeente Alphen aan den Rijn
Postbus 13
2400 AA Alphen aan den Rijn
- U krijgt een bevestiging binnen 3 werkdagen van uw brief of e-mail.
- Bij informatievragen krijgt u binnen 2 weken antwoord.
- Bij eenvoudige vragen krijgt u binnen 4 weken antwoord
- Is het nodig dat meerdere afdelingen naar uw vraag moeten kijken? Dan krijgt u binnen 6 weken antwoord.
- Bij klachten krijgt u binnen 6 weken een reactie.
Heeft de gemeente langer nodig? Dan krijgt u hiervan bericht. Daarin staat waarom de reactie later komt en wanneer u de reactie kunt verwachten.