Contact met de gemeente

Online regelen

Veel zaken kunt u regelen via de website. Gebruik de zoekbox bovenin of start bij de homepagina.

Bellen

Telefoonnummer 14 0172. Maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 17.00 uur.

U kiest in het telefoonmenu:

  • Optie 1 voor vragen over uitkeringen, bijzondere bijstand, Wmo, schulden of leerplicht.
  • Optie 2 voor andere vragen.

Let op: kiest u voor optie 2, dan is ons klantcontactcentrum van maandag 5 september tot en met vrijdag 30 september bereikbaar tussen 8.30 en 12.00 uur en tussen 14.00 en 17.00 uur.

Vanuit het buitenland bel: 00 31 172 465 231.

Op afspraak

De gemeente werkt op afspraak. U kunt een afspraak maken via de website of telefonisch via 14 0172.

Lees meer op de pagina: Afspraak maken bij de gemeente.

Openingstijden

  • Maandag tussen 13:00 en 16:30 uur.
  • Dinsdag tot en met vrijdag tussen 09:00 tot 16:30 uur.
  • Vrijdagavond tussen 16:30 tot 20:00 uur.

Meer over openingstijden

WhatsApp

WhatsApp: 06 - 104 063 39

  • U kunt naar dit nummer niet bellen of een SMS versturen.
  • Wij proberen binnen 1 uur uw vraag te beantwoorden.
  • Wij beantwoorden geen vragen over uitkeringen, WMO, schulden of leerplicht. U belt hiervoor 14 0172 (optie 1).

E-mail

Heeft u een vraag aan de gemeente? Laat het ons dan weten en stuur een e-mail.

Ons e-mailadres is: gemeente@alphenaandenrijn.nl

Postadres

Gemeente Alphen aan den Rijn
Postbus 13
2400 AA Alphen aan den Rijn

Reactietermijn bij schrijven

Klacht, melding of bezwaar