Contact met de gemeente

Online regelen

Veel zaken kunt u regelen via de website. Gebruik de zoekbox bovenin of start bij de homepagina.

Telefoon

Bel via telefoonnummer 14 0172

U kunt ons bellen van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur. 

Kies in het telefoonmenu:

  • Optie 1: uitkeringen, bijzondere bijstand, schulden of leerplicht
  • Optie 2: andere vragen

Vanuit het buitenland belt u 00 31 172 465 231.

WhatsApp

We zijn via WhatsApp bereikbaar van 8.30 tot 16.00 uur via 06 - 104 063 39

  • Via WhatsApp kunt u niet met ons bellen
  • Wij proberen uw vraag binnen 1 uur te beantwoorden
  • In het weekend zijn wij gesloten
  • Voor het beantwoorden van uw WhatsApp-bericht hebben wij geen persoonlijke gegevens van u nodig. Deel via WhatsApp daarom nooit persoonlijke gegevens of andere (privacy)gevoelige informatie met ons 
  • Voor vragen over uitkeringen, schulden of leerplicht belt u naar 14 0172 (optie 1). Of stuur een e-mail naar gemeente@alphenaandenrijn.nl.

Op afspraak

U kunt alleen op afspraak langskomen.

Maak daarom een afspraak via de website of telefonisch via 14 0172.

Openingstijden

  • Maandag tussen 13:00 en 16:30 uur.
  • Dinsdag tot en met vrijdag tussen 09:00 tot 16:30 uur.
  • Vrijdagavond tussen 16:30 tot 20:00 uur.

Een afspraak maken bij het Serviceplein (uitkeringen, WMO, schulden of leerplicht) is niet verplicht, maar raden we wel aan. Voor een afspraak belt u naar 14 0172.

Bezoekadres

Stadhuisplein 1
2405 SH Alphen aan den Rijn

Bekijk onze huisregels als u ons bezoekt.

E-mail

Heeft u een vraag aan de gemeente? Laat het ons dan weten en stuur een e-mail.

Ons e-mailadres is: gemeente@alphenaandenrijn.nl

Postadres

Gemeente Alphen aan den Rijn
Postbus 13
2400 AA Alphen aan den Rijn

Reactietermijn als u ons een brief schrijft.