Rekenkamercommissie
De rekenkamercommissie onderzoekt de doeltreffendheid, doelmatigheid en rechtmatigheid van het bestuur.
Wat doet de rekenkamercommissie
De Rekenkamercommissie doet onderzoek voor de gemeenteraad en de inwoners van Alphen aan den Rijn naar de uitvoering en effecten van gemeentelijk beleid. De Rekenkamercommissie bestaat uit 4 leden en wordt ambtelijk ondersteund door een medewerker van de griffie. De commissie is onafhankelijk en op grond van de gemeentewet verplicht.
De commissie bepaalt zelfstandig wat zij onderzoekt en hoe dat onderzoek wordt ingericht. De keuze van de onderzoeken overlegt de commissie met de raad. De rekenkamercommisse werkt niet openbaar. Zie ook de verordening rekenkamercommissie Alphen aan den Rijn.
Wie zit er in de Rekenkamercommissie
De Rekenkamercommissie Alphen aan den Rijn bestaat op dit moment uit 1 voorzitter en 4 leden.
- de heer drs. Boudewijn Steur, voorzitter
- mevrouw Rosalie Bahlmann-van Bokhoven
- mevrouw Hanna de Vries
- de heer drs. Frank van der Knaap MPM
- mevrouw Miriam van der Laan
- mevrouw Leoniek Los, secretaris
Heeft u vragen over de Rekenkamercommissie? Neem dan contact op met de griffie.
Neem voor eerdere onderzoeken en jaarverslagen van de Rekenkamercommissie een kijkje in het archief. U kunt op 2 manieren in het archief zoeken:
• Met de kalender in de grijze balk links zet u de website terug naar een bepaalde datum.
• Met de zoekfunctie in de grijze balk zoekt u op zoekterm.
De Rekenkamercommissie boog zich de afgelopen jaren over verschillende onderwerpen.
- DoeMee onderzoek Meldingen Openbare Ruimte 2020
- Routekaart implementatie Omgevingswet Gemeente Alphen aan de Rijn (pdf, 9 MB)
- Wegwijzer Woningbouw 2018 (pdf, 727 kB)
- Wegwijzer Sociale Agenda 2018 (pdf, 687 kB)
- Wegwijzer Duurzaamheid 2018 (pdf, 904 kB)
Met de jaarverslagen legt de Rekenkamer verantwoording af over haar activiteiten.