Schoon Schip (vroeg signaleren schulden)

Soms zit het financieel even niet mee. Op zo’n moment is het belangrijk om de juiste stappen te nemen. Daarmee wordt voorkomen dat financiële problemen erger worden of leiden tot andere problemen.

Medewerkers van team Schoon Schip nemen contact op met inwoners om op maat hulp aan te bieden als zij dit willen.

Wij werken samen met verhuurders, zorgverzekeraars, energieleveranciers en waterbedrijven. Als iemand een betalingsachterstand heeft, zijn zij wettelijk verplicht dit aan ons door te geven. Komt een melding bij ons binnen, dan bieden wij hulp. Wij zijn wettelijk verplicht deze informatie te delen.

Hoe neemt Team Schoon Schip contact met u op?

Een medewerker van Team Schoon Schip:

  • komt bij u langs
  • belt u
  • stuurt u een e-mail, sms of kaart

Voordat een medewerker bij u op bezoek komt, krijgt u eerst een folder. Wilt u hulp van Schoon Schip, dan kijken wij samen met u wat nodig is om weer financieel op orde te komen.

Zelf contact opnemen met iemand van Schoon Schip

Wilt u zelf contact opnemen met een medewerker van Schoon Schip, bel dan met 14 0172 of stuur een e-mail naar schoonschip@alphenaandenrijn.nl.

Of u komt langs bij de Helpdesk Geldzaken. U hoeft hiervoor geen afspraak te maken.

Komt er bij u een medewerker van Team Schoon Schip aan de deur? Vraag dan gerust om een legitimatiebewijs.