Afvalpas voor inwoners
Met de afvalpas kunt u de ondergrondse restafvalcontainer openen. Ook krijgt u met de pas toegang tot afvalbrengstation Ecopark De Limes. Er zijn een aantal pmd-containers in de gemeente waar de afvalpas ook gebruikt moet worden.
Is uw afvalpas kapot of kwijt? Vraag dan een nieuwe afvalpas aan. U ontvangt de nieuwe pas binnen 5 werkdagen.
Hoe werkt het
- Per huishouden wordt 1 afvalpas verstrekt.
- De afvalpas hoort bij uw woning en blijft eigendom van de gemeente. Bij verhuizing geeft u de pas aan de nieuwe bewoner of aan de woningbouwvereniging.
- Het gebruik van de afvalpas is anoniem. Er worden geen persoonsgegevens opgeslagen. Ook betaalt u niet per zak.
- U kunt een afvalpas aanvragen als u afvalstoffenheffing betaalt en u eigenaar of huurder bent van woning in Alphen aan den Rijn.
- Bedrijven kunnen een afvalpas voor bedrijven aanvragen. Zij kunnen hiermee niet naar het Ecopark.
Kosten
- € 14,45. U betaalt met iDeal.
- De pas is gratis als deze kapot is.
Aanvraag
U logt in met DigiD.
Vraagt u een nieuwe pas aan omdat deze kapot is? Dan geeft u bij de aanvraag uw pasnummer door. Ook voegt u een foto van uw kapotte pas toe. Op de foto moet het pasnummer staan.
U ontvangt de pas binnen 5 werkdagen. Uw oude pas wordt geblokkeerd en is niet meer te gebruiken. Vindt u uw pas terug, nadat u een nieuwe heeft aangevraagd? Dan kunnen wij de aanvraag niet meer stoppen. U ontvangt dan de nieuwe pas.
Let op: Is er geen pas aanwezig op uw nieuwe adres? Stuur dan een e-mail naar gemeente@alphenaandenrijn.nl.
Heeft u de nieuwe pas niet binnen 5 werkdagen ontvangen? Geef dit dan uiterlijk binnen 10 werkdagen aan ons door.
Dit ligt vrijwel altijd aan de container en niet aan de pas. Laat ons weten om welke container het gaat. U kunt uw afval kwijt in een andere ondergrondse restafvalcontainer in uw buurt. Uw pas werkt daar ook.