Afvalpas voor inwoners

U heeft de afvalpas nodig om de ondergrondse restafvalcontainer te kunnen openen en om toegang te krijgen tot het afvalbrengstation Ecopark De Limes. Ook is het bij een aantal pmd-containers nodig om de afvalpas te gebruiken.

Is uw afvalpas kapot of kwijt, vraag dan een nieuwe afvalpas aan. U ontvangt de nieuwe pas binnen 5 werkdagen. Vindt u uw pas, nadat u een nieuwe heeft aangevraagd, terug? Dan kunnen wij de aanvraag niet meer stoppen. U ontvangt dan de nieuwe pas.

Hoe werkt het

  • Per huishouden wordt 1 afvalpas verstrekt.
  • De afvalpas hoort bij uw woning en blijft eigendom van de gemeente. Bij verhuizing geeft u de pas aan de nieuwe bewoner of aan de woningbouwvereniging.
  • Het gebruik van de afvalpas is anoniem. Er worden geen persoonsgegevens opgeslagen. Ook betaalt u niet per zak.
  • U kunt een afvalpas aanvragen als u afvalstoffenheffing betaalt en u eigenaar of huurder bent van de woning.
  • Bedrijven kunnen een afvalpas voor bedrijven aanvragen. Zij kunnen hiermee niet naar het Ecopark.

Kosten

  • € 14,05. U betaalt met iDeal.
  • De pas is gratis als deze kapot is. U geeft uw pasnummer door en voegt een foto van uw kapotte pas toe.

Aanvraag

U logt in met DigiD.

Mijn afvalpas is kwijt »

Mijn afvalpas is kapot »

U ontvangt de pas binnen 5 werkdagen. Uw oude pas wordt geblokkeerd en is niet meer te gebruiken.

Let op: Is er geen pas aanwezig op uw nieuwe adres? Stuur dan een e-mail naar gemeente@alphenaandenrijn.nl.

U heeft uw pas niet binnen 5 werkdagen ontvangen

Heeft u de nieuwe pas niet binnen 5 werkdagen ontvangen? Geef dit dan uiterlijk binnen 10 werkdagen aan ons door.

De ondergrondse container gaat niet open

Dit ligt vrijwel altijd aan de container en niet aan de pas. Laat ons weten om welke container het gaat. U kunt uw afval kwijt in een andere ondergrondse restafvalcontainer in uw buurt. Uw pas werkt daar ook.