Kiezerspas aanvragen
Woont u in Alphen aan den Rijn maar wilt u in een andere gemeente stemmen? Dan vraagt u een kiezerspas aan. Als u gaat stemmen, neem dan naast uw kiezerspas ook uw identiteitsbewijs mee. Een kiezerspas verstrekken wij 1 keer.
Het aanvragen van een kiezerspas is geopend. Uw aanvraag wordt in behandeling genomen vanaf maandag 6 oktober 2025.
U kunt op 3 manieren een vervangende kiezerspas aanvragen.
- Vraag de kiezerspas digitaal aan via het e-formulier. Dit kan tot en met vrijdag 24 oktober 2025. U logt in met DigiD
- Schriftelijk via een aanvraagformulier. Dit kan tot en met vrijdag 24 oktober 2025
- U kunt gratis een aanvraagformulier ophalen bij de balie van Burgerzaken in het gemeentehuis
- U kunt het aanvraagformulier na ondertekening:
- Inscannen en per e-mail sturen naar verkiezingen@alphenaandenrijn.nl
- Per post sturen naar Gemeente Alphen aan den Rijn, team Burgerzaken/Verkiezingen, Antwoordnummer 10076, 2400 VB Alphen aan den Rijn. Een postzegel is niet nodig
- Inleveren bij de balie van Burgerzaken in het gemeentehuis tot en met vrijdag 24 oktober 2025 17.00 uur. Neem uw geldige identiteitsbewijs mee
- Persoonlijk aan de balie van het gemeentehuis. Dit kan tot en met dinsdag 28 oktober 2025 12.00 uur. Na het verwerken van uw aanvraag krijgt u gelijk uw kiezerspas mee
- U maakt een afspraak. Kies voor de optie 'Verkiezingen'
- U kunt ook langskomen zonder afspraak. Kom naar het gemeentehuis en kies op de afsprakenzuil in de hal voor 'Verkiezingen'. U wordt dan opgeroepen. Het kan zijn dat u langer moet wachten
- U maakt een afspraak. Kies voor de optie 'Verkiezingen'
Vragen
Heeft u vragen? Mail naar verkiezingen@alphenaandenrijn.nl. Of bel met 14 0172.