Vervangende stempas aanvragen

Alle stempassen zijn per post bezorgd. Heeft u geen stempas ontvangen? Vraag dan een vervangende stempas aan. Dit kan op 3 manieren. 

Zo vraagt u aan

Digitaal

Vraag de vervangende stempas digitaal aan. Dit kan tot en met vrijdag 24 oktober 2025. U logt in met DigiD. Na het verwerken van uw aanvraag, ontvangt u de vervangende stempas per post.

Schriftelijk

Vraag de vervangende stempas schriftelijk aan met een aanvraagformulier. Dit kan tot en met vrijdag 24 oktober 2025. U kunt gratis een aanvraagformulier ophalen bij de balie van Burgerzaken in het gemeentehuis.

U kunt het aanvraagformulier na ondertekening: 

  • Inscannen en mailen naar verkiezingen@alphenaandenrijn.nl
  • Per post sturen naar Gemeente Alphen aan den Rijn, team Burgerzaken/Verkiezingen, Antwoordnummer 10076, 2400 VB Alphen aan den Rijn. Een postzegel is niet nodig
  • Inleveren bij de balie van Burgerzaken in het gemeentehuis. Dit kan tot vrijdag 24 oktober 2025 17.00 uur. Neem uw geldige identiteitsbewijs mee

Na het verwerken van uw aanvraag, ontvangt u de vervangende stempas per post.

Aan de balie in het gemeentehuis

Vraag de vervangende stempas persoonlijk aan bij de balie in het gemeentehuis. Dit kan tot dinsdag 28 oktober 2025 12.00 uur. Na het verwerken van uw aanvraag krijgt u gelijk uw vervangende stempas mee

Maak een afspraak. Kies voor de optie 'Verkiezingen'. Komt u liever langs zonder afspraak? Kies op de afsprakenzuil in de hal van het gemeentehuis voor 'Verkiezingen'. U wordt dan opgeroepen. Het kan zijn dat u langer moet wachten.

Vragen

Heeft u vragen? Mail naar verkiezingen@alphenaandenrijn.nl. Of bel met 14 0172.